10 Wypowiedzi O Tym Jak bhp, Które Nie Powinny Nigdy Paść - bhp

gpsbhp.eu

Podział specjalistów do spraw BHP

Współcześnie wielu pracodawców i przedsiębiorców korzysta z usług firmy działającej w branży BHP, która oferuje takie usługi, jak szkolenia BHP, szkolenia PPOŻ, obsługa BHP oraz przeprowadzanie audytu bezpieczeństwa. Firma zajmująca się bez

10 Wypowiedzi O Tym Jak bhp, Które Nie Powinny Nigdy Paść - bhp gpsbhp.eu
pieczeństwem i higieną pracy zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. W ramach struktury organizacyjnej firm działających w branży BHP można wyróżnić kilka profesji, które wymagają od pracownika posiadania określonych kwalifikacji. Inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może zostać osoba, która posiada zawód technika BHP. Starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy jest osoba, która dodatkowo posiada trzyletni staż w służbie BHP, natomiast specjalistą do spraw BHP jest osoba posiadająca wyższe wykształcenie wraz z pięcioletnim stażem pracy. W ramach profesji związanych z tą branżą można wyróżnić jeszcze starszego specjalistę do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz głównego specjalistę do spraw bezpieczeństwa.


Zadania PIP

PIP jest skrótem, który oznacza Państwową Inspekcję Pracy, stanowiącą polski organ nadzoru. Zadaniem Państwowej Inspekcji Pracy jest, przede wszystkim, nadzór oraz kontrola nad przepisami dotyczącymi prawa pracy. Same przepisy regulujące obowiązki pracowników oraz pracodawców znajdują się w Kodeksie Pracy. Jednym z aspektów zawartych w przepisach prawnych jest regulacja spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Państwowa Inspekcja Pracy zajmuje się właśnie, między innymi, sprawdzaniem czy w danej firmie i zakładzie są przestrzegane odpowiednie przepisy BHP. Jednym z obowiązków pracodawcy, który jest zawarty w przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, jest zapewnienie pracownikowi odpowiedniego szkolenia BHP. Pracownik, który ukończył wstępne szkolenie BHP, otrzymuje specjalną kartę zaświadczającą o odbytym szkoleniu. Państwowa Inspekcja Pracy może sprawdzić dokumenty zaświadczające o odbyciu przez pracowników oraz pracodawców odpowiednich szkoleń BHP. Pracodawca powinien więc zadbać o szkolenia BHP zatrudnionych pracowników.


Koszt obsługi BHP

Jedną z ważniejszych usług oferowanych przez firmę działającą w branży bezpieczeństwa i higieny pracy jest tak zwany outsourcing BHP. Outsourcing BHP, czyli inaczej obsługa BHP, polega na przejęciu wszelkich spraw związanych z bezpieczeństwem w danym przedsiębiorstwie lub zakładzie pracy. Obsługa firmy w zakresie BHP obejmuje zapewnianie szkolenia BHP pracownikom, wykonywanie oceny ryzyka zawodowego oraz ogólnie pilnowanie tego, żeby dana firma spełniała odpowiednie przepisy regulujące kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy. Wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z obsługi BHP, ponieważ jest to wygodne rozwiązanie przynoszące wiele korzyści. Cena za usługę outsourcingu BHP jest ustalana indywidualnie z klientem, ponieważ całkowity koszt takiej usługi zależy od wielu czynników. Wycena obsługi BHP obejmuje wiele czynników, jak wielkość danej firmy, ilość zatrudnionych pracowników, a nawet rodzaj prowadzonej działalności. Obsługa firmy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy jest usługą, której szczegóły są ustalane indywidualnie z każdym klientem, dlatego sama wycena usługi także jest indywidualna.


Pracowanie w branży BHP

Na rynku istnieje wiele różnych firm i przedsiębiorstw, które działają w różnorodnych branżach gospodarczych. Jednak niezależnie od rodzaju firmy oraz branży, w ramach których przedsiębiorstwo oferuje swoje usługi, każda firma musi spełniać odpowiednie przepisy BHP. Z tego powodu istnieją więc firmy działające w branży BHP, które oferują szkolenia BHP, obsługę przedsiębiorstw w ramach BHP oraz wiele innych usług dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Firma BHP zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają bieżącą wiedzę na temat przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Żeby móc pracować w branży BHP konieczne jest posiadanie odpowiedniego wykształcenia poprzez ukończenie szkoły średniej lub studiów o profilu związanym z BHP. W zależności od posiadanego wykształcenia można zostać inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy lub starszym inspektorem BHP. Firma działająca w branży BHP zatrudnia szereg specjalistów na różnych poziomach wykształcenia oraz z różnym stażem pracy. Pracowanie w służbie BHP wymaga od kandydata posiadania specjalistycznego wykształcenia w tej dziedzinie.



© 2019 http://bhp.tadbud.com.pl/