Szkolenia BHP - bhp

Pulsar BHP

Co to jest BHP

Szkolenia BHP są obowiązkowe dla wielu przedsiębiorstw, firm i instytucji. Co jednak kryje się pod tym skrótem? BHP oznacza nic innego, jak bezpieczeństwo i higienę pracy. Po wyjaśnieniu tego skrótu, wdaje się więc oczywistym, że takie szkolenia są niezwykle

Szkolenia BHP - bhp Pulsar BHP
potrzebne w różnego rodzaju zakładach pracy, korporacjach, a także w instytucjach. Szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy są często odpowiednio dostosowane do klientów. Plan takiego szkolenia może się różnić w zależności od środowiska danej pracy, co wydaje się dość logicznym rozwiązaniem, ponieważ praca na stanowisku inżyniera spotyka się z niebezpieczeństwami innego typu, niż w pracy na stanowisku administracyjnym. W związku tym firmy zajmujące się takimi szkoleniami w swojej ofercie zwierają kilka opcji szkoleń BHP, ze względu właśnie na rodzaj wykonywanej pracy. Zagrożenia i niebezpieczeństwa, a także odpowiednie zasady zachowania się są ściśle połączone z otoczeniem, w którym wykonuje się dany zawód, więc szkolenia w zakresie bezpieczeństwa muszą być dopasowane do danego środowiska.


Zapewnienie środków ochrony

Zapewnienie odpowiednich warunków pracy jest jednym z ważniejszych obowiązków pracodawcy wobec pracowników. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy określają odpowiednie normy, które pracodawca musi spełnić wobec pracowników. Jednym ze świadczeń, zawartych w przepisach BHP, jest zapewnienie odpowiednich środków ochronnych dla pracowników w postaci odzieży i obuwia, jeśli w danej pracy osoba jest narażona na kontakt ze szkodliwymi środkami i czynnikami środowiska pracy. Także w przypadku ryzyka zniszczenia lub zabrudzenia odzieży własnej pracowników, pracodawca ma obowiązek zapewnić odpowiedni ubiór i obuwie do wykonywanej pracy, w postaci tak zwanej odzieży i obuwia roboczego. Wszystkie środki ochrony zapewniane pracownikom są własnością zakładu pracy, czyli pracodawcy, na nim to więc spoczywa obowiązek ich czyszczenia i utrzymywania ich higieny zgodnie z przepisami sanitarnymi. Świadczenia, wynikające z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, dotyczące zapewnienia odpowiednich środków ochrony i odzieży roboczej, są obowiązkiem pracodawcy.


Sporządzanie dokumentacji powypadkowej

Wypadki oraz różne nieprzewidziane sytuacje są częścią życia każdego człowieka i czasem nie sposób przewidzieć oraz zapobiec nieszczęściu, czy to w domu, czy w pracy. W przypadku wystąpienia wypadku podczas pracy konieczne jest sporządzenie tak zwanej dokumentacji powypadkowej. Obowiązkiem pracodawcy jest przygotowanie takiego dokumentacji w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku. Jednak sporządzenie dokumentacji powypadkowej można zlecić zewnętrznej firmie, zajmującej się sprawami bezpieczeństwa i higieny pracy. W ramach takiej usługi jest także przeprowadzane śledztwo w sprawie zaistniałego wypadku wraz z profesjonalnym sporządzeniem potrzebnej dokumentacji powypadkowej. Firmy te zajmują się również sporządzaniem dokumentacji w sytuacji wystąpienia wypadku w drodze do pracy lub z pracy. Ponadto informują pracodawcę o kolejnych etapach w postępowaniu powypadkowym oraz obowiązkami pracodawcy. Usługa oferowana przez firmy BHP zapewnia profesjonalne podejście w kwestii postępowania powypadkowego.


Wykonanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego

Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego jest jednym z elementów dotyczących ochrony przeciwpożarowej. Odpowiednio opracowana instrukcja jest ważna w miejscach pracy oraz w budynkach użyteczności publicznej, ponieważ zwiększa poziom bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Czym jednak dokładnie jest taka instrukcja? Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego to nic innego, jak wskazanie użytkownikom obiektu urządzeń przeciwpożarowych oraz gaśnic, a także możliwych dróg ewakuacyjnych w przypadku nieoczekiwanego zagrożenia i konieczności jak najszybszego opuszczenia budynku. Opracowanie takiej instrukcji przeciwpożarowej można zlecić odpowiedniej firmie, zajmującej się również bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną przeciwpożarową. Zlecenie opracowania instrukcji specjalistom z zakresu PPOŻ z pewnością jest dobrym rozwiązaniem, jeśli chodzi o zwiększenie bezpieczeństwa w miejscu pracy. W przypadku konieczności przeprowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych, dzięki właściwie sporządzonej instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, straż pożarna jest w stanie szybciej i skuteczniej interweniować.


Czy jest audyt z zakresu PPOŻ

Mianem audytu określa się niezależną ocenę danej organizacja, projektu, systemu lub procesu, które podlegają wyznaczonym normom, najczęściej regulowanymi przez przepisy prawne. Audyt ochrony przeciwpożarowej jest więc oceną z tego zakresu. Przeprowadzenie takiego audytu można zlecić firmom, które zajmują się także przepisami BHP, dlatego że często świadczą również usługi z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Celem takiego audytu z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest przeprowadzenie analizy stanu faktycznego bezpieczeństwa pożarowego oraz zgodności z panującymi przepisami. Prowadzona przez profesjonalistów ocena jest miarodajnym wynikiem, który określa czy zostały spełnione obowiązujące wymagania. Regularne przeprowadzania audyty ochrony przeciwpożarowej zwiększa bezpieczeństwo w razie ewentualnego pożaru. Audyt PPOŻ pozwala zidentyfikować wszelkie niedopatrzenia i dociągnięcia w tym zakresie. Poprzez wskazanie nieprawidłowości możliwe staje się ich jak najszybsze naprostowanie, co zwiększy bezpieczeństwo w pracy,



© 2019 http://bhp.tadbud.com.pl/