y pracy oferuje szkolenia BHP wraz ze szkoleniami PPOŻ. Zgodnie z przepisami prawnymi odpowiedzialność za ochronę przeciwpożarową w budynku ciąży na zarządcy lub użytkowniku tego budynku. Szkolenie z zakresu PPOŻ jest obowiązkiem każdego pracodawcy, który jest zobowiązany do przeprowadzenia zarówno szkolenia wstępnego, jak i szkoleń okresowych. Samo przeprowadzenie szkolenia z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest istotne nie tylko ze względu na przepisy, ale także ze względów bezpieczeństwa. Innym obowiązkiem pracodawcy dotyczącym PPOŻ jest wyznaczenie pracownika, który będzie odpowiedzialny za ugaszenie pożaru oraz przeprowadzenie ewakuacji pozostałych pracowników z budynku. Firma działająca w branży BHP oferuje przeprowadzenie szkolenia PPOŻ z pomocą doświadczonych profesjonalistów.
Praca jako specjalista do spraw BHP
Bezpieczeństwo i higiena pracy jest dość szeroką dziedziną, która wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy oraz odpowiednich kwalifikacji od pracowników działających w tej branży. Pracownik służby BHP musi posiadać odpowiednie kwalifikacje, żeby móc prowadzić szkolenia BHP, szkolenia PPOŻ oraz przeprowadzać audyty bezpieczeństwa. Osoba chcąca pracować w branży BHP musi przede wszystkim ukończyć studia podyplomowe lub musi posiadać wykształcenie kierunkowe o specjalności, która dotyczy bezpieczeństwa i higieny pracy. Ponadto osoba taka musi odbyć co najmniej roczny staż kierunkowy, żeby móc pracować jako specjalista od spraw związanych z BHP. Praca w branży BHP, wbrew powszechnemu przekonaniu, wymaga sporej odpowiedzialności oraz znajomości bieżących przepisów związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Specjaliści zatrudnieni w firmie BHP muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje oraz szeroką wiedzę na wiele różnych tematów, ponieważ branża BHP obejmuje świadczenie sporego zakresu usług.
Szkolenie BHP dla pracowników administracyjnych
Ukończenie okresowego szkolenia BHP jest obowiązkowe dla wszystkich pracowników oraz dla pracodawcy. Na pracodawcy ciąży obowiązek zapewnienia odpowiedniego szkolenia BHP zatrudnionym pracownikom. Firma działająca w branży BHP oferuje przeprowadzanie różnego rodzaju szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, które są odpowiednio dobierane do rodzaju stanowiska, na którym jest zatrudniony dany pracownik. Jednym z okresowych szkoleń BHP jest szkolenie przeznaczone dla osób zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych. Okres ważności takiego szkolenia przeznaczonego dla pracowników biurowych wynosi sześć lat. Kurs BHP dla kadry biurowo-administracyjnej składa się z minimum ośmiu godzin lekcyjnych. Szkolenie dla pracowników biurowych nie trwa zbyt długo, ponieważ ryzyko związane z wykonywaniem tego rodzaju pracy jest znacznie mniejsze, niż przykładowo w przypadku pracowników budowlanych. Pracownicy biurowi podczas trwania kursu zapoznają się z ogólnymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, a samo szkolenie kończy się odpowiednim egzaminem.
BHP na budowie
Zapewnienie odpowiedniego szkolenia BHP dla wszystkich pracowników jest obowiązkiem, który ciąży na pracodawcy. Przeprowadzaniem szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zajmuje się odpowiednia firma zatrudniająca wykwalifikowanych specjalistów, którzy znają bieżące przepisy prawne dotyczące BHP. Przeprowadzenie szkoleń BHP jest istotne zwłaszcza w branży budowlanej, gdzie mogą wystąpić różne niebezpieczne dla pracownika sytuacje. Szkolenia BHP są odpowiednio podzielone na kursy przeznaczone dla pracowników zajmujących konkretne stanowiska pracy. Jednym z rodzajów szkolenia BHP jest właśnie szkolenie przeznaczone dla osób zatrudnionych na stanowiskach robotniczych. Szkolenie BHP dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych dotyczy między innymi takich profesji, jak operator maszyn, kierowca samochodu dostawczego, pracownik budowlany. Szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy muszą odbyć wszyscy pracownicy budowy oraz osoby pomagające w realizacji prac budowlanych.